زود انزالی و درمان آن

یکی از مشکلاتی که دامنگیر بعضی از خانواده ها و بهتر است بگوئیم اکثر خانواده ها شده، مشکل زودانزالی در مردان است که باعث می شود زنان در زندگی زناشوئی خود، لذّت کامل و کافی را نبرند و موجب نارضایتی آنها شده و به مرور زمان تبدیل به مشکل بزرگی می شود.
راهکارهاى متعددى مى تواند براى حل این مشکل مؤثر واقع شود که به برخى از آنها اشاره مى شود. لازم به ذکر است کارشناسان در صورتى زودانزالى را یک اختلال تلقى مى کنند که کمتر از 3 دقیقه طول بکشد در غیر این صورت موجب نگرانى نیست.

1. قبل از هرچیز باید توجه داشته باشید که محیط و فضا و اتاقى که در آن استراحت مى کنید باید فضاى آرام و امن باشد زیرا فضاى امن و آرام، زمینه کافى را براى عمل زناشویى فراهم مى کند و آرامش روانى محیط زمینه ساز عجله نکردن براى تمام شدن کار لازم و ضرورى است. ولى اگر احساس شود ممکن است در معرض مشاهده دیگران حتى کودک خردسال و یا شیرخوار واقع شوید دچار مشکل مى شوید، بنابراین توصیه مى شود در اتاق اختصاصى و درب اتاق بسته و حتى قفل شده عمل انجام گیرد.

بقیه در ادامه مطلب

در آیات قرآن نیز به همین مطلب اشاره شده است که وقتی فرزندان می خواهند وارد اتاق پدر و مادر بشوند، در بزند و اجازه بگیرند و بدون هماهنگی وارد اتاق والدین نشوند. «وَ إِذا بَلَغَ الْأَطْفالُ مِنْکُمُ الْحُلُمَ فَلْیَسْتَأْذِنُوا کَمَا اسْتَأْذَنَ الَّذینَ مِنْ قَبْلِهِمْ کَذلِکَ یُبَیِّنُ اللَّهُ لَکُمْ آیاتِهِ وَ اللَّهُ عَلیمٌ حَکیم» (سوره نور: آیه 59)

واقعا چه اسلام ناب و دین کاملی داریم که برای تمام جزئیات زندگی برنامه صحیح و درستی دارد.

2. اگر از مطلب خاصى دچار اضطراب مى شوید به رفع علت اضطراب پرداخته شود زیرا اضطراب از هر مطلب و موضوعى به از دست دادن کنترل و تسلط بر اعصاب و وضیت روانى منجر مى شود.

3. پیش از ارتباط جنسى، مرد حتما باید با مالش نقاط حساس و جنسى، بدن زن را تحریک کند و او را به سر رضایت و شوق آورده تا زمانى که زن به آمادگى کافى براى عمل زناشویى پیدا کند زیرا زن براى رسیدن به اوج لذت جنسى، مدت زمان بیشترى نیاز دارد. بخلاف مردان که زودتر تحریک شده و به اوج لذت جنسى مى رسند. بنابراین مرد باید تحمل کند و با ایجاد آمادگى در زن، زمان ارگاسم همدیگر را نزدیک تر کنند، لذا گاهى لازم است 15 دقیقه مقدمات عمل زناشویى طول بکشد.

4. قبل از ارتباط جنسى، زن، آلت مرد را به مدت 15 دقیقه ماساژ دهد.

5. در طول شبانه روز و هفته به وضعیت زود انزالى فکر نشود.

6. در طول شبانه روز و هفته به امور غیرجنسى فکر شود و یا به فعالیتى مشغول شود مثلا آدامس جویده شود.

7. به محض احساس نزدیک شدن لحظه انزال، مقعد خود را سست کرده و با دهان باز نفس آرام و عمیق کشیده شود.

8. از تغذیه مناسب بهره گرفته شود از خوردن ماست و ترشى و نیز مواد غذایى تحریک کننده غریزه جنسى خوددارى شود.

9. در شبانه روز به طور مرتب ورزش کنید و به تقویت عضلات بدنى خود بپردازید.

10. با مراجعه به پزشک از داروهاى مناسب استفاده شود.

11. بعضی از پزشکان برای رفع زود انزالی دستور می دهند که در یک شب چندین بار مثلا دو یا سه بار همبستر شوید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد